[O1] Dołożenie turbo do AGN (1.8 wolnossący)?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wodziu
    Classic
    • 2007
    • 29

    [O1] Dołożenie turbo do AGN (1.8 wolnossący)?

    Kiedyś jadąc Audi A6 z xenonami też miałem często nadgorliwców którzy mi mrugali ale po "oświeceniu" ich że jadę na mijania rezygnowali i posłusznie "spuszczali wzrok" ;-)
    Widać taka domena xenonów.

    adeks, światła mijania obowiązujące w europie są asymetryczne i tak muszą świecić. Prawo wyżej. Logiczne jest że jeżeli jedziesz w prawym zakręcie to prawa strona reflektorów świeci wyżej i dalej bo musi doświetlać pobocze. Jak sobie je przysłonisz to raz że nie będziesz oświetlał znaków drogowych i g. będziesz widział na poboczu czy to stojącą ciężarówkę, czy pijanego rowerzystę którego rower prowadzi itd. Dla własnego bezpieczeństwa nie ruszaj.

    A matołów którzy nie wiedzą dlaczego w łuku ich oślepiasz ignoruj albo daj im znać że jedziesz na światłach mijania ;-)
  • ewa.saganowska
    Ambiente
    • 2006
    • 165

    #2
    [O1] Dołożenie turbo do AGN (1.8 wolnossący)?

    Witam!
    Czy ewentualnie mogłabym dołożyć sobie turbo do auta? Jeśli tak to jakie? O ile może skoczyć mi moc? Czy jest to trudne do założenia i trzeba to robić w warsztacie? Ile może to kosztować? Pozdrawiam, Ewa.

    EDIT by mod: Proszę precyzyjniej tytułować - zmieniam... i przenoszę do tuning.

    Komentarz

    • Zibi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 491

      #3
      Hello

      Dolozyc turbo ? Owszem mozna, czemu nie
      K03s, jakis maly IC z TDI, rury i ktos do zmontowania calosci i zestrojenia
      U ciebie to np Jetronic
      Jest jedno ale i to duze
      Nikt tego nie robi, bo sie nie oplaca
      Dolozysz takie turbo, zapompujesz malo, zeby silnik nie wybuchl i jak hamownia wypluje 150 KM (strzelam) to jest sukces.
      Efekty jakies sa, koszt spory (strzelam ze tak z 5 tys min), potencjal zero, a ryzyko wys... czegos (silnik, skrzynia, sprzeglo, itp) duze
      Pod wzgledem oplacalnosci troche lepszym rozwiazaniem jest swap - czyli podmiana silnika na inny juz uturbiony. Kosztuje to ze 2 razy wiecej, ale i przyrost jest o wiele wiekszy i ryzyko, ze cos walnie nizsze. To jest robione czesciej, ale i tak przegrywa pod wzgledem caloksztaltu z ostatnia opcja - wymiana auta na takie samo z 1.8T czy 1.9TDI.
      Kosztem oscylujacym w okolicach swap-a dostajesz auto fabrycznie przystosowane (zawieszenie, hamulce) do wiekszej mocy.


      Pozdrawiam
      Zibi

      Komentarz

      • ziutsane
        RS
        • 2007
        • 2376

        #4
        no to z tego wszystkiego wynikatylko jeden wniosek najbardziej oplaca sie zmienic auto
        Radio: C90r+XDP210EQ
        Kable:Opt,Skyline,50 mm
        Wzm:XES M1+FP 1.800
        Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

        Komentarz

        • HEX
          Drive
          • 2007
          • 59

          #5
          Re: Turbo

          Zamieszczone przez ewa.saganowska
          Witam!
          Czy ewentualnie mogłabym dołożyć sobie turbo do auta? Jeśli tak to jakie? O ile może skoczyć mi moc? Czy jest to trudne do założenia i trzeba to robić w warsztacie? Ile może to kosztować? Pozdrawiam, Ewa.
          Najprościej wymienić cały silnik i nie bawić się w rzeźbienie.
          Koszt kompletnego silnika silnika AGU lub AUM + skrzynia+ wiązka+ komp itd. itp. to koszt około 3500 pln i około 1500-2000 pln solidne i uczciwe przełożenie (trzeba to robić w firmie która się na tym zna). Pewnie jakieś drobne strojenie też do tego da się w dobrej cenie załatwić.

          Moc końcowa po wszystkim to około 180-190KM i 250-260Nm

          Po wszystkim Twój obecny silnik można sprzedać i część kasy się zwróci.

          Jak by co daj znać na PW a podpowiem gdzie warto to zrobić
          RS6

          Komentarz

          • EŁ
            L&K
            • 2004
            • 1168
            • Octavia III (5E3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            jesli kcesz uturbiac 1.8 20v to proponuje udac sie na forum seat-racing i podpytac użytkownika Toldi, robił to u siebie wiec bedzie chyba najlepszym źródłem informacji....z tego co słyszałem taka robota to spora rzeźba..ale ile potem satysfakcji 8)

            Komentarz

            • HEX
              Drive
              • 2007
              • 59

              #7
              Zamieszczone przez
              z tego co słyszałem taka robota to spora rzeźba..ale ile potem satysfakcji
              O ile ktoś lubi takie rzeźby i jazdę z "duszą na ramieniu" czy coś się nie wysypie 500km od domu. :wink:

              Jeżeli mamy do dyspozycji drugi samochód to cool. A co jeżeli jest to nasz jedyny ?
              Chyba w tym wypadku chodzi o stabilne i bezproblemowe uzyskanie większej mocy a nie o zabawę w tuningowanie jako dodatkowe hobby.
              RS6

              Komentarz


              • #8
                ewa.saganowska, taniej kupic seryjny 1.8T z rozbitka i bedzie taniej na bank albo TDi

                Komentarz

                • karmel
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1363

                  #9
                  albo jechać do angli do lotusa i tam zrobic turbo koszt około 4000Funtów
                  TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                  Zobacz fotoblog

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez karmel
                    albo jechać do angli do lotusa i tam zrobic turbo koszt około 4000Funtów
                    za tyle to można sobie juz kupić zdrową octe 1.8 T i zrobić program :lol: bo rozumiem ze o takich mocach w tym AGN rozmawiamy?

                    Komentarz

                    Pracuję...